Wydawca treści
Hodowla lasu.
Podstawową dziedziną gospodarczej działalności człowieka w lesie jest hodowla lasu.
Należy do niej utrzymanie, kształtowanie, odtwarzanie i doskonalenie lasu w charakterze bazy produkcyjnej licznych surowców pochodzenia leśnego, jak również zachowanie i wzmaganie jego roli ogólnogospodarczej, kulturalnej i ochronnej.
Zadaniem jej jest również rozszerzanie tej bazy przez dokonanie zalesień na gruntach porolnych bądź nieużytkach.
Zakres hodowli lasu jest bardzo rozległy. Obejmuje on zarówno poznawanie lasu w całej złożoności tworzących go elementów oraz wzajemnych między nimi związków i wpływów, jak i wskazywanie metod i sposobów regulowania tych współzależności w celu uzyskania maksymalnych efektów produkcyjnych.
Projektując wszelkie zabiegi hodowlane leśnicy zachowują szacunek dla przyrody. Nie chcą z nią rywalizować, a jedynie podpatrując naśladować. Dzięki temu zasoby leśne Polski nie są zagrożone a lasów z roku na rok przybywa.
Najnowsze aktualności
Latające ssaki – nietoperze.
Latające ssaki – nietoperze.
Nietoperze! O tych jakże fascynujących, nieodgadnionych latających ssakach dowiedziały się 17 02. 2015 r. dzieci z klasy III c Szkoły Podstawowej nr 3 w Hajnówce, na kolejnej z cyklu zielonej lekcji.
Uczniowie poznali zarysy biologii i ekologii nietoperzy, jak również podczas omawiania tych tematów zweryfikowane zostały powszechne wyobrażenia i stereotypy (zabobony) dotyczące tych ciekawych ssaków.
Dzieci dowiedziały się, iż słuch to najlepiej rozwinięty zmysł nietoperzy. Jest on niezwykle czuły, szczególnie u przedstawicieli podrzędu małych nietoperzy, które doskonale posługują się echolokacją.
Ciekawą informacją okazało się także to, iż podczas lotu, polowania lub wędrówki w ciemnościach, nietoperze wysyłają ultradźwięki, nadawane w przedziale od jednej tysięcznej do jednej setnej sekundy. Częstotliwość, z jaką powracają wibracje wzrasta wraz z przybliżaniem się nietoperza do obiektu, przez który zostały one odbite co powoduje ich doskonałą orientację w przestrzeni.
Podczas zajęć bawiliśmy się w echo. Dzieci miały okazję wcielić się w rolę nietoperza i wyobrazić sobie jak to jest, gdy powrotny sygnał, który wychwytują jego zmysły informując go o położeniu różnych obiektów w jego otoczeniu, w tym ofiar na które poluje i którymi się żywi, a więc latających nocą owadów.
Na zakończenie zajęć uczniowie rozwiązywali test sprawdzający ich „nietoperzową" wiedzę.